Incident je specifický typ uživatelského hlášení (incident, dotaz, požadavek, chyba, průzkum), který se vztahuje ke konkrétní poskytované službě (projektu) dle SLA a k uživateli z příslušné organizace. Incident je zaznamenán do systému a je mu přidělen jedinečný identifikátor, tj. ID a dále řešitel. V systému jsou ukládány informace o průběhu řešení, vyřešený incident je poté uzavřen. O průběhu řešení incidentu je informován iniciátor a další účastníci, pokud je systém pro konkrétní osoby takto nastaven.
Správa incidentů je řízena dle metrik ITIL. Má návaznost na „správu konfigurace (Configuration Man.; správu problémů (Problem Man.); správu změn (Change Man.); úroveň poskytovaných služeb (Service Level Man.) “.
Incident (žádost) je doručen jedním z komunikačních kanálů (e-mail, tel., fax, web) spolu s podklady, při zpracování je kategorizován:
a) Dotaz – získání informace, nejčastěji pomoc uživateli v nouzi na základě uživatelské nápovědy a dokumentace, stejně jako dotaz na informaci o stavu;
b) Potřeba – je popis obecných potřeb uživatele, ke kterému je vytvořen požadavek;
c) Změna (Change) – je žádost na změnu rozsahu poskytovaného plnění oproti objednatelem schváleným specifikacím;
d) Reklamace – je žádost na odstranění vady během záruční doby.
Vyhledávací formulář
Seznam posledních incidentů
Nástěnka organizace
Nástěnka osoby
Upozornění: Přístupnost jednotlivých voleb v hlavním menu a přístupnost jednotlivých operací závisí na tom, jakou roli máte přidělenou. Iniciátor může pracovat pouze se "svými" incidenty a ostatní incidenty vlastní organizace nevidí. Reportér může pracovat s incidenty, u kterých je uveden jako reportér a vidí na ostatní incidenty projektu. Řešitel může přiřazovat řešitele a má přístup na ostatní pole řízení správy incidentů (může např. odstranit incident).
Dialogové okno je přístupné z hlavního menu pomocí volby Incidenty:
Pomocí dialogového okna můžete vyhledat organizaci, osobu, incident nebo předmět. Kritéria dotazu zadávejte podle toho, co od systému požadujete vyhledat.
Nejprve vyberte:
Projekt
Upozornění: Zvolte konkrétní projekt nebo možnost "všechny". Nabídka projektů je variabilní a u soukromých projektů závisí na přidělené roli v rámci projektu.
Více o projektu viz kapitola Projekt.
Vyhledání
Do textového pole Vyhledání zadejte řetězec pro vyhledání a potom použijte jedno z následujících tlačítek:Více o vložení nové osoby a založení nového incidentu viz kapitoly Vložení nové osoby a Vložení nového incidentu.
Více o detailu a možnosti editace incidentu viz kapitola Prohlížení incidentu.
Více o editaci osoby a vkládání nového incidentu viz kapitoly Editace osoby a Vložení nového incidentu.
Více o detailu a možnosti editace incidentu viz kapitola Prohlížení incidentu.
Více o detailu a možnosti editace incidentu viz kapitola Prohlížení incidentu.
Více o detailu a možnosti editace incidentu viz kapitola Prohlížení incidentu.
Upozornění: Pokud bude hledání dle zadaného řetězce neúspěšné, zobrazí se hláška, že organizace (osoba, předmět incidentu) nebyla nalezena!
Pro zvolený projekt si můžete zobrazit seznam posledních incidentů řazený sestupně dle data vzniku.
Seznam posledních incidentů
Tip: Pomocí šipek "<< <" a "> >>" se můžete rychle pohybovat dopředu a zpět v seznamu incidentů nebo přímo kliknout na číslo stránky. Počet zobrazených incidentů na stránce je volitelný.
Tip: Pro větší přehlednost můžete zvolit barevné rozlišení incidentů dle stavu, ve kterém se nacházejí. Toto nastavení definujete u svého účtu.
Seznam posledních incidentů s barevným rozlišením
Detail incidentu zobrazíte po kliknutí na ID nebo Předmět vybraného incidentu.
Více o detailu a možnosti editace incidentu viz kapitola Prohlížení incidentu.
Na nástěnku organizace se dostanete kliknutím na název organizace po úspěšném vyhledání.
Více o způsobu vyhledání organizace viz kapitola Vyhledávací formulář.
Obrazovka je rozdělena na tři základní části - Základní údaje o organizaci, Osoby organizace a Incidenty organizace.
Základní údaje o organizaci
V této části formuláře jsou zobrazeny základní údaje o organizaci:
Pokud máte příslušná oprávnění, můžete provést opravu kteréhokoliv údaje organizace. Do editační obrazovky přejdete po stisknutí tlačítka:
Více o editaci údajů o organizaci viz kapitola Editace organizace.
Osoby organizace
Tip: Pomocí šipek "<< <" a "> >>" se můžete rychle pohybovat dopředu a zpět v seznamu incidentů nebo přímo kliknout na číslo stránky. Počet zobrazených incidentů na stránce je volitelný.
Abecední seznam osob organizace se základními kontaktními informacemi:
příjmení a jméno osoby
Kliknutím na jméno budete přesměrováni na editaci údajů o osobě. Více viz kapitola Nástěnka osoby.
Pomocí tlačítek můžete:
Více o vložení osoby k organizaci viz kapitola Editace osoby.
Upozornění: Přístupnost jednotlivých operací závisí na tom, jakou roli máte přidělenou.
Incidenty organizace
Tip: Pomocí šipek "<< <" a "> >>" se můžete rychle pohybovat dopředu a zpět v seznamu incidentů nebo přímo kliknout na číslo stránky. Počet zobrazených incidentů na stránce je volitelný.
Seznam posledních incidentů organizace zobrazuje následující položky:
Kliknutím na ID incidentu budete přesměrováni na detail údajů k incidentu. Více viz kapitola Prohlížení incidentu.
Datum a čas poslední aktualizace zaznamenané v historii k incidentu.
Na nástěnku osoby se dostanete kliknutím na jméno osoby po úspěšném vyhledání.
Více o způsobu vyhledání osoby viz kapitola Vyhledávací formulář.
Obrazovka je rozdělena na části - Projekt, Kontaktní údaje k osobě a Seznam incidentů.
Tip: Zvolený projekt ovlivňuje seznamy incidentů osoby v dalších částech obrazovky.
Nástěnka osoby
V této části formuláře jsou zobrazeny následující údaje k osobě:
Pokud máte příslušná oprávnění, můžete provést opravu a doplnění kteréhokoliv údaje osoby. Do editačního formuláře přejdete tlačítkem:
Více o editaci údajů k osobě viz kapitola Osoba.
Incidenty osoby
Pro zvolený projekt se zobrazí seznam incidentů, u kterých je osoba iniciátorem nebo autorem poznámky. Zobrazují se následující položky projektu:
Unikátní ID incidentu.
Kliknutím na ID incidentu budete přesměrováni na detail údajů k incidentu. Více viz kapitola Prohlížení incidentu.
Datum a čas poslední aktualizace zaznamenané v historii k incidentu.
Stručný popis incidentu.
K dispozici máte tlačítka:
Po stisknutí tlačítka můžete založit nový incident.
Více o založení nového incidentu viz kapitola Vložení nového incidentu.
Incidenty osoby
Pro zvolený projekt se zobrazí seznam incidentů, u kterých je osoba řešitelem nebo reportérem. Zobrazují následující položky:
Unikátní ID přidělené incidentu.
Kliknutím na ID incidentu budete přesměrováni na detail údajů k incidentu. Více viz kapitola Prohlížení incidentu.
Datum a čas poslední aktualizace, která je zaznamenaná v historii k incidentu.
Stručný popis incidentu.