< Předchozí kapitola | Obsah | Následující kapitola >

Incidenty

Incident je specifický typ uživatelského hlášení (incident, dotaz, požadavek, chyba, průzkum), který se vztahuje ke konkrétní poskytované službě (projektu) dle SLA a k uživateli z příslušné organizace. Incident je zaznamenán do systému a je mu přidělen jedinečný identifikátor, tj. ID a dále řešitel. V systému jsou ukládány informace o průběhu řešení, vyřešený incident je poté uzavřen. O průběhu řešení incidentu je informován iniciátor a další účastníci, pokud je systém pro konkrétní osoby takto nastaven.

Správa incidentů je řízena dle metrik ITIL. Má návaznost na „správu konfigurace (Configuration Man.; správu problémů (Problem Man.); správu změn (Change Man.); úroveň poskytovaných služeb (Service Level Man.) “.

Incident (žádost) je doručen jedním z komunikačních kanálů (e-mail, tel., fax, web) spolu s podklady, při zpracování je kategorizován:

a) Dotaz – získání informace, nejčastěji pomoc uživateli v nouzi na základě uživatelské nápovědy a dokumentace, stejně jako dotaz na informaci o stavu;

b) Potřeba – je popis obecných potřeb uživatele, ke kterému je vytvořen požadavek;

c) Změna (Change) – je žádost na změnu rozsahu poskytovaného plnění oproti objednatelem schváleným specifikacím;

d) Reklamace – je žádost na odstranění vady během záruční doby.


Vyhledávací formulář
Seznam posledních incidentů
Nástěnka organizace
Nástěnka osoby


Upozornění: Přístupnost jednotlivých voleb v hlavním menu a přístupnost jednotlivých operací závisí na tom, jakou roli máte přidělenou. Iniciátor může pracovat pouze se "svými" incidenty a ostatní incidenty vlastní organizace nevidí. Reportér může pracovat s incidenty, u kterých je uveden jako reportér a vidí na ostatní incidenty projektu. Řešitel může přiřazovat řešitele a má přístup na ostatní pole řízení správy incidentů (může např. odstranit incident).


Dialogové okno je přístupné z hlavního menu pomocí volby Incidenty:

Vyhledávací formulář

Pomocí dialogového okna můžete vyhledat organizaci, osobu, incident nebo předmět. Kritéria dotazu zadávejte podle toho, co od systému požadujete vyhledat.

Nejprve vyberte:

Projekt
Název projektu, ke kterému se vztahuje seznam incidentů. Projekt vyberete pomocí výklopného menu.

Projekt

Upozornění: Zvolte konkrétní projekt nebo možnost "všechny". Nabídka projektů je variabilní a u soukromých projektů závisí na přidělené roli v rámci projektu.


Více o projektu viz kapitola Projekt.


Vyhledání

Do textového pole Vyhledání zadejte řetězec pro vyhledání a potom použijte jedno z následujících tlačítek:

Upozornění: Pokud bude hledání dle zadaného řetězce neúspěšné, zobrazí se hláška, že organizace (osoba, předmět incidentu) nebyla nalezena!


Seznam posledních incidentů

Pro zvolený projekt si můžete zobrazit seznam posledních incidentů řazený sestupně dle data vzniku.

Seznam posledních incidentů

Tip: Pomocí šipek "<< <" a "> >>" se můžete rychle pohybovat dopředu a zpět v seznamu incidentů nebo přímo kliknout na číslo stránky. Počet zobrazených incidentů na stránce je volitelný.

Tip: Pro větší přehlednost můžete zvolit barevné rozlišení incidentů dle stavu, ve kterém se nacházejí. Toto nastavení definujete u svého účtu.

Seznam posledních incidentů s barevným rozlišením


Detail incidentu zobrazíte po kliknutí na ID nebo Předmět vybraného incidentu.

Více o detailu a možnosti editace incidentu viz kapitola Prohlížení incidentu.


Nástěnka organizace

Na nástěnku organizace se dostanete kliknutím na název organizace po úspěšném vyhledání.

Více o způsobu vyhledání organizace viz kapitola Vyhledávací formulář.


Obrazovka je rozdělena na tři základní části - Základní údaje o organizaci, Osoby organizace a Incidenty organizace.

  1. Základní údaje o organizaci

    Základní údaje o organizaci

    V této části formuláře jsou zobrazeny základní údaje o organizaci:

    • Název
    • Adresa
    • Kód organizace
    • WWW
    • Telefon
    • Email

    Pokud máte příslušná oprávnění, můžete provést opravu kteréhokoliv údaje organizace. Do editační obrazovky přejdete po stisknutí tlačítka:

    • Editovat

    Více o editaci údajů o organizaci viz kapitola Editace organizace.

  2. Osoby organizace

    Osoby organizace

    Tip: Pomocí šipek "<< <" a "> >>" se můžete rychle pohybovat dopředu a zpět v seznamu incidentů nebo přímo kliknout na číslo stránky. Počet zobrazených incidentů na stránce je volitelný.


    Abecední seznam osob organizace se základními kontaktními informacemi:

    • Osoba

      příjmení a jméno osoby

      Kliknutím na jméno budete přesměrováni na editaci údajů o osobě. Více viz kapitola Nástěnka osoby.

    • Telefon
    • Mobil
    • E-mail

    Pomocí tlačítek můžete:

    • Vložit incident
    • Zrušit osobu
    • Vložit novou osobu

      Více o vložení osoby k organizaci viz kapitola Editace osoby.

    Upozornění: Přístupnost jednotlivých operací závisí na tom, jakou roli máte přidělenou.


  3. Incidenty organizace

    Incidenty organizace

    Tip: Pomocí šipek "<< <" a "> >>" se můžete rychle pohybovat dopředu a zpět v seznamu incidentů nebo přímo kliknout na číslo stránky. Počet zobrazených incidentů na stránce je volitelný.


    Seznam posledních incidentů organizace zobrazuje následující položky:

    • ID
      Automaticky přidělované unikátní ID.
    • Kliknutím na ID incidentu budete přesměrováni na detail údajů k incidentu. Více viz kapitola Prohlížení incidentu.

    • Aktualizace
    • Datum a čas poslední aktualizace zaznamenané v historii k incidentu.

    • Předmět

Nástěnka osoby

Na nástěnku osoby se dostanete kliknutím na jméno osoby po úspěšném vyhledání.

Více o způsobu vyhledání osoby viz kapitola Vyhledávací formulář.


Obrazovka je rozdělena na části - Projekt, Kontaktní údaje k osobě a Seznam incidentů.

  1. Projekt

  2. Tip: Zvolený projekt ovlivňuje seznamy incidentů osoby v dalších částech obrazovky.


  3. Kontaktní údaje k osobě

    Nástěnka osoby

    V této části formuláře jsou zobrazeny následující údaje k osobě:

    • Jméno
    • Telefon
    • Mobil
    • Email

    Pokud máte příslušná oprávnění, můžete provést opravu a doplnění kteréhokoliv údaje osoby. Do editačního formuláře přejdete tlačítkem:

    • Editovat

    Více o editaci údajů k osobě viz kapitola Osoba.

  4. Incidenty osoby (osoba je iniciátorem incidentu nebo poznámky)

    Incidenty osoby

    Pro zvolený projekt se zobrazí seznam incidentů, u kterých je osoba iniciátorem nebo autorem poznámky. Zobrazují se následující položky projektu:

    • ID
    • Unikátní ID incidentu.

      Kliknutím na ID incidentu budete přesměrováni na detail údajů k incidentu. Více viz kapitola Prohlížení incidentu.

    • Aktualizace
    • Datum a čas poslední aktualizace zaznamenané v historii k incidentu.

    • Předmět
    • Stručný popis incidentu.

    K dispozici máte tlačítka:

    • Vložit incident

      Po stisknutí tlačítka můžete založit nový incident.

      Více o založení nového incidentu viz kapitola Vložení nového incidentu.

  5. Incidenty osoby (osoba je řešitelem nebo reportérem)

    Incidenty osoby

  6. Pro zvolený projekt se zobrazí seznam incidentů, u kterých je osoba řešitelem nebo reportérem. Zobrazují následující položky:

< Předchozí kapitola | Obsah | Následující kapitola >