Nový incident můžete vložit ke zvolenému projektu pomocí vybrané osoby. Projekt zvolíte v dialogovém okně Incidenty a následně vyhledáte osobu dvěma způsoby. Pomocí tlačítka Hledat osobu nebo Hledat organizaci. Po vyhledání konkrétní osoby je k dispozici tlačítko Vložit incident. Tímto tlačítkem se spouští dialogové okno, ve kterém můžete zadat všechny potřebné údaje pro založení nového incidentu.
Více o postupu vyhledání osoby viz kapitola Incidenty.
Upozornění: Přístupnost jednotlivých voleb v hlavním menu a přístupnost jednotlivých operací závisí na tom, jakou roli máte přidělenou.
Vložení nového incidentu
Dialogové okno zobrazuje následující položky, které jsou generovány automaticky a jsou v tomto formuláři dále needitovatelné:
Osoba, která je iniciátorem incidentu (vkládá nový incident).
Organizace, ke které je iniciátor přiřazen.
Kontakt na iniciátora. Tento kontakt se zadává a edituje ve formuláři Nástěnka osoby.
Kontakty na iniciátora zadané na Nástěnka osoby, kde je možné údaj editovat.
Upozornění: V horní liště formuláře je uvedeno, ke kterému projektu nový incident přísluší. Pokud je projekt zvolen chybně, vraťte se o krok zpět nebo použijte tlačítko Storno a zvolte správný projekt.
Ostatní položky mohou být předvyplněny, ale můžete je dále editovat:
Z výklopné nabídky vyberete zdroj incidentu:
Z nabídky vyberete o jaký typ uživatelského hlášení se jedná:
Z výklopné nabídky vyberete odpovídající kategorii projektu, do které patří váš případ.
Upozornění: Tato položka je povinná.
Přiřaďte závažnost incidentu:
Z této výklopné nabídky vyberte důležitost vašeho případu:
Osoba, která bude řešit zadaný incident. Pokud máte roli Iniciátor bude řešitel k incidentu přiřazen automaticky. Uživatelé nadřazených rolí mohou řešitele sami přiřazovat, pak se automaticky přednabízí jako řešitel iniciátor, máte možnost toto změnit, popř. ponechat pole nevyplněné.
Stav incidentu může nabývat během řešení těchto hodnot:
Do textového pole stručně popište předmět incidentu.
Upozornění: Tato položka je povinná.
Do atributu uveďte podrobnější popis incidentu.
Upozornění: Tato položka je povinná.
Ve spodní části formuláře jsou tlačítka:
Stisknutím tlačítka uložíte zaznamenaný případ.
Upozornění: Pokud nevyplníte nějakou z povinných položek, zobrazí se v horní části formuláře upozornění. Dokud tyto položky nebudou vyplněny, aplikace vám neumožní případ uložit.
Tlačítko slouží pro zrušení vkládání incidentu a návrat na předchozí obrazovku.
Na dialogové okno můžete přistoupit ze stránky Incidenty kliknutím na ID nebo předmět incidentu, dále ze stránky Nástěnka organizace nebo Nástěnka osoby. Každá změna údajů, přidání přílohy nebo poznámky je odeslaná e-mailem iniciátorovi, pokud je jeho účet takto nastaven.
Tip: Zpět se dostanete také kliknutím na požadovanou stránku zobrazenou v cestě pod hlavním menu - "Právě se nacházíte na stránce:"
Dialogové okno má logické pokračování:
Přílohy
Poznámky
Historie k incidentu
Upozornění: Přístupnost jednotlivých voleb v hlavním menu a přístupnost jednotlivých operací závisí na tom, jakou roli máte přidělenou. Přístup k poznámkám a přílohám se řídí právy k incidentům.
Iniciátor může pracovat pouze se "svými" incidenty a ostatní incidenty vlastní organizace nevidí. Reportér může pracovat s incidenty, u kterých je uveden jako reportér a vidí na ostatní incidenty projektu. Řešitel může přiřazovat řešitele a má přístup na ostatní pole řízení správy incidentů (může např. odstranit incident).
Prohlížení incidentu
Dialogové okno zobrazuje následující položky:
Automaticky přidělené unikátní ID.
Datum zapsání incidentu do systému.
Datum poslední aktualizace incidentu.
Uživatel, který je iniciátorem incidentu.
Organizace, ve které je iniciátor členem.
Kontakt na iniciátora.
Telefonní kontakty na iniciátora.
Incident může být doručen jednou z následujících možností:
Může se jednat o tyto typy případů:
Kategorie projektu, do které incident patří.
Upozornění: Tato položka je povinná.
Stupeň závažnosti nabývá hodnot:
Zvolená priorita řešení může být:
Osoba, která bude řešit zadaný incident. Uživateli role Iniciátor bude řešitel incidentu přiřazen automaticky, uživatelé nadřízených rolí mohou řešitele sami přiřazovat.
stav incidentu v daném okamžiku může být:
Stručný popis incidentu.
Podrobnější slovní popis incidentu.
V dolní části dialogu můžete použít tato tlačítka:
Po stisknutí tlačítka můžete opravit nebo doplnit některou položku incidentu.
Více o editaci viz kapitola Editace incidentu.
Tlačítko je variabilní podle stavu incidentu. Incident lze uzavřít s případným vložením textové poznámky. Uzavřený incident můžete znovu otevřít, nový stav incidentu je reakce. Všechny tyto operace jsou zaznamenávány do historie.
Více o uzavření incidentu viz kapitola Uzavření incidentu.
Tlačítko pro změnu stavu incidentu. Nový stav je třeba předem vybrat z výklopného menu. Možnosti:
Tlačítko pro změnu řešitele, řešitele předem vyberete z výklopného menu.
pomocí tohoto tlačítka můžete zapnout sledování. O každé změně incidentu budete potom informováni e-mailem, i když nejste iniciátorem ani řešitelem incidentu.
Po odsouhlasení kontrolního dotazu bude incident odstraněn.
Kontrolní dotaz před odstraněním incidentu
Upozornění: Pokud kontrolní dotaz potvrdíte, bude incident odstraněn ze systému nenávratně.
Ke každému incidentu můžete vkládat přílohy. Přílohy lze také mazat. Všechny tyto činnosti se zaznamenávají do historie.
Seznam příloh k incidentu
Formulář obsahuje následující tlačítka:
Po kliknutí na tlačítko zahájíte dialog "Zvolte soubor", ve kterém vyhledejte a označte požadovaný soubor a poté klikněte na tlačítko Otevřít. Cesta k souboru bude vložena do textového pole Vyber soubor.
Tip: Soubor, který má být vložen jako příloha, můžete zapsat přímo do textového pole Vyber soubor.
Po kliknutí na tlačítko bude zvolený soubor uložen do seznamu příloh incidentu a textové pole Vyber soubor bude vymazáno.
Tlačítkem můžete odstranit zvolenou přílohu incidentu ze seznamu příloh.
Kontrolní dotaz před smazáním přílohy
Upozornění: Příloha incidentu bude odstraněna nenávratně.
K incidentu lze přidávat další poznámky, které se zobrazují v seznamu.
Poznámky
Pro práci s poznámkami slouží následující tlačítka:
Více o postupu přidání poznámky viz kapitola Přidání poznámky k incidentu.
Více o editaci poznámky viz kapitola Přidání poznámky
Kontrolní dotaz před smazáním poznámky
Upozornění: Poznámka k incidentu bude odstraněna nenávratně.
V historii k incidentu se zobrazují všechny změny, které byly ve zvoleném incidentu provedeny - datum a čas změny, uživatel, pole (atribut, který byl modifiková) a změna, která na tomto poli byla provedena.
Historie
Po stisknutí tlačítka Uzavřít budete přesměrováni na formulář pro uzavření incidentu.
Uzavření incidentu
Vyplňované atributy a tlačítka na formuláři jsou identické s atributy formuláře pro přidání poznámky. Po uložení bude do historie zaznamenána změna stavu incidentu na Uzavřený.
Novou poznámku k incidentu můžete vložit ke zvolenému projektu pomocí tlačítka Přidat poznámku v dialogovém okně Prohlížení incidentu.
Více o postupu vyhledání incidentu viz kapitola Incidenty.
Přidání poznámky k incidentu
Dialogové okno zobrazuje následující položky:
Stručný popis předmětu incidentu. Tato položka se pouze zobrazuje, není editovatelná.
Místo pro vložení vaší poznámky k incidentu.
Upozornění: Tato položka je povinná.
Z výklopného menu můžete vybrat iniciátora.
Z výklopného menu můžete vybrat zdroj poznámky:
Podle vámi zvoleného směru informace bude poznámka dále zobrazována a exportována:
Ve spodní části formuláře jsou tlačítka:
Stisknutím tlačítka uložíte právě zaznamenanou poznámku. Poznámka bude uložena do seznamu poznámek s datumem a časem vzniku poznámky. Do historie k incidentu bude vygenerován nový záznam.
Upozornění: Pokud nevyplníte povinnou položku, zobrazí se v horní části formuláře upozornění a záznam se nepodaří uložit.
Po stisknutí tlačítka se zruší vkládání poznámky a vrátíte se na předchozí obrazovku.